فرهنگ مردم تایلند

تور کوش آداسی
تور کوش آداسی
فرهنگ مردم تایلند
ن : arezu ت : یک شنبه 3 آذر 1392 ز : 23:22 | +
 

به محض ورود به تایلند چیزی که همیشه می بینید لبخند می باشد . شاید لبخند و یا خنده بی مقدمه در کشورهای دیگر با فکر غلط و یا تعجب برای مخاطب ایجاد شود ولی در تایلند لبخند و خنده قسمتی از طبیعت مردم این سرزمین را تشکیل می دهد. معانی مختلفی لبخند تایلندی ها دارد . اگر خوشحال باشند می خندند. از لبخند نیز برای عذرخواهی استفاده می کنند. برای تشکر و سپاسگذاری هم لبخند می زنند. اگر خجالت زده شوند خنده ی دیگری برای خود را دارند که به معنی شرمندگی است.خنده ی دیگری که بعضی از مردم تایلند در زمانهایی که مشکلی به وجود می آید و یا عصبانی می شوند می کنند که این عمل موجب می شود که بعدا پشیمان نشوند و یا حداقل حرف ناپسندی را به کسی نگفته باشند.

مردم این سرزمین بسیار مهمان نواز هستند و فاصله طبقاتی برایشان مهم است . مردمی صبور و اهل مدارا هستند و از رفتارهای توهین آمیز و تند پرهیز می کنند. گردشگران در زمان بازدید از کاخ پادشاهی و معابد باید لباس نسبتا پوشیده ای به تن کنند و بدون کفش وارد معابد و آثار باستان شوند. فرهنگ مردم تایلند ریشه در فرهنگ هند دارد و عصر طلایی این سرزمین به دوران پادشاهی آیوتا بر میگردد که آثار تاریخی زیبا و نمایش تایلندی و رقص تایلندی بوجود آورده است . مردم تایلند به جز نام اصلی خود نام کوتاه و غیر رسمی برای خود دارند که یکدیگر را با نام کوتاه صدا می کنند .

تایلند کشور بودایی می باشد و در آن تصاویر و اشکال بودا مورد تقدس می باشد. توهین به مقدسات مجازات زندان را دارد حتی اگر توریست و گردشگر خارجی این عمل را مرتکب شود . اشاره با پا یا دست زدن به سر افراد در این سرزمین ناپسند و بد محسوب می شود . زیرا مردم تایلند پا را پست ترین قسمت بدن و سر را مقدس ترین قسمت بدن می دانند . از جمله اشیای با ارزش برای مردم تایلند کتابها هستند و نباید کتابها را روی زمین قرار دهید و یا روی میز سر بدهید. 

رنگهای مختلف در کشور تایلند نشانه روزهای هفته می باشد . رنگ زرد روز دوشنبه می باشد و پادشاه کنونی هم در روز دوشنبه متولد شده است , رنگ زرد رنگ سلطنتی شناخته شده و پرچم هایی به رنگ زرد در همه کشور تایلند حمایت و پشتیبانی تایلندی ها از پادشاهی را نشان می دهد .  مردم سرزمین تایلند رابطه نزدیک و صمیمی با فیل دارند و این حیوان جایگاه خوبی برای مردم تایلند دارد . نمادین بودن فیلها برای پادشاهی مذهب و ملت می باشد که باعث اهمیت فیلها شده است . چون در افسانه های مردم تایلند و در تاریخ فیلها نقش ویژه ای داشتند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: برچسب‌ها: فرهنگ مردم تایلند ,
.:: ::.


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © by kushadasinet
This Template By Theme-Designer.Com