دانستنی هاي سفر به مالزي

تور کوش آداسی
تور کوش آداسی
دانستنی هاي سفر به مالزي
ن : arezu ت : یک شنبه 6 بهمن 1392 ز : 9:47 | +

دانستنی هاي سفر به مالزي

دانستنيهاي سفر به مالزی : این كشور از دو خشكی مجزا از هم تشكیل شده است كه به نامهای شبه جزیره مالی و بورنئوخوانده میشوند.پایتخت آن كوالالامپور است،اما وزارتخانه ها و مراكز اداری آن در شهر تازه تاسیس پوتراجایا مستقر هستند ودر عین حال ارزانترین پایتخت جهان نیز می باشد.

مالزی دارای هوای مطبوع استوایی با بارانهای ملایم درسراسر سال می باشد و امكان استفاده از منطاق تفریحی  در ارتفاعات برای مسافران تور مالزی زمستان 92  با هوای همیشه بهاری در این كشور وجود دارد .هر چند هنگام ورود به مالزی ممكن است از گرما و رطوبت بالا اندكی دچارمشكل شوید.ولی در هر صورت آب و هوای این كشور جهت برنامه ریزی سفر در هر فصل مناسب می باشد و به دلیل مجاورت در كنار خط استوا از جنگلهای انبوه پوشیده است.

این كشور در شمال با تایلند مرز خشكی ودر جنوب از طریق جاده جوهور با سنگاپور هم مرز است و دارای سلطان نشین های مختلفی از جمله جوهور،پاهنگ،كلدنتان،پراك و سلانگور و ...می باشد.از سایر همسایگان مالزی می توان اندونزی ،بروئنی و فیلیپین را نام برد.

مالزی به دلیل دارا بودن شگفتی های طبیعی ،جاذبه های دیدنی و غذاهای محلی و آشپزی سنتی و سواحل زیبا و میراث تاریخی غنی همواره مقصد بسیاری از گردشگران دنیا  و مسافران تور مالزی بهمن 92بوده است.

وضعیت حمل و نقل جاده ای و شهری در مالزی بسیار مناسب و مدرن است از این كشور می توان براحتی با هزینه بسیار كم به صورت زمینی یا هوایی به تایلند،سنگاپور و سایر نقاط آسیا و استرلیا سفر نمود.در مالزی مناطق تفریح مدرن و پارك های دریاچه ای بسیاری وجود دارد كه شادی و نشاط را برای هر خانواده ای به ارمغان می آورد.استفاده از ماسا‍ ژها و درمانهای سنتی مالایی و هندی در طب سوزنی چینی در این كشور امكان پذیر می باشد.

تابستان ها ماه های ‍ژوئن تا آگوست و اواخر سپتامبر جزو فصل های قابل برنامه ریزی برای سفر  به خصوص براي مسافران تور مالزی نوروز 93 میباشند هر چند كه بهترین زمان سفر به مالزی بستگی به علایق شما از عوامل مختلف دارد.

ماه های نوامبر تا مارچ تقریبا بارانی ترین ماه ها هستند.ماه های ژوئن و سپتامبر با وزش بادهای موسمی همراه است.

مالزی یكی از شلوغ ترین تقویم های مذهبی حوادث را داراست.نژادهای قومی مالزی از جمله جاوه ای،چینی،هندی،یوگی و سایر نژادها بروی فرهنگ منحصر به فرد مالزی،تاثیر گزار بوده اند و در نهایت كشوری با غنایی از سنت های قدیمی و جشنواره هایی رنگارنگ و پر جنب و جوش را به وجود آورده است.

سال نوی چینی یكی از محبوب ترین جشنواره های مالزی در تاریخ این كشور است كه مردم در آن معمولا به مدت 15 روز با اهدا هدایای قرمز و نارنجی كه سمبل رفاه و موفقیت است به جشن و پایكوبی میپردازند در این جشن ها مردم با رنگین كمانی از رنگ ها و با به صدا در آوردن سنجها و زنگ ها شروع سال نوی چینی را جشن میگیرند.از سایر جشن ها نیز می توان به جشن چراغ ها كه در آن هندوها معتقد به غلبه خوبی ها بر بدی ها هستند و همچنین جشنواره ورزش های ورزش های آبی در شهر لنكاوی اشاره نمود.

در واقع اولین تعطیلات مهم مالزی در زمستان از ماه دسامبر تا اوایل فوریه میباشد   و تركیبی از تعطیلات كریسمس و جشن های سال نوی چینی است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: برچسب‌ها: دانستنی هاي سفر به مالزي ,
.:: ::.


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © by kushadasinet
This Template By Theme-Designer.Com