ايران آماده ميزباني از گردشگران است

تور کوش آداسی
تور کوش آداسی
ايران آماده ميزباني از گردشگران است
ن : arezu ت : یک شنبه 7 مهر 1392 ز : 16:33 | +

 

ايران آماده ميزباني از گردشگران است

 

پیام رييس جمهور به همايش تجليل از خادمان و فعالان صنعت گردشگري:

ايران آماده ميزباني از گردشگران است


ايران آماده ميزباني از گردشگران است

رييس جمهوري اسلامي ايران در پيامي از آمادگي ايران براي ميزباني شايسته از گردشگران خبر داد و اعلام كرد صنعت گردشگري موثرترين ابزار براي ديپلماسي عمومي است. 

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری حجت الاسلام والمسلمين دكتر حسن روحاني در پيامي به همايش تجليل از خادمان و فعالان صنعت گردشگري كه در سالن اجلاس سران برگزار شد با تبريك روز جهاني گردشگري خاطرنشان كرد که صنعت گردشگري موثرترين ابزار ديپلماسي عمومي در ايجاد تعاملات فرهنگي و برقراري صلح و دوستي است.

رييس جمهوري با يادآوري تمدن هفت هزار ساله ايران، از فعالان صنعت گردشگري خواست كه به ترويج و توسعه اين ابزار كارآمد اهتمام بورزند.

متن پيام رييس جمهوري به شرح زير است:

"با سلام به تلاشگران صنعت گردشگري كشور، هم انديشي و هم افزايي آنان را در اين همايش ارزشمند ارج مي نهم.

در شرايطي كه اقتصاد كشور نياز به بهره گيري از سرمايه «اميد» براي ايجاد رونق و رشد دارد، هرگونه تلاش براي بهره گيري از خرد جمعي و تدبير راهگشا شايسته تقدير است.

توسعه پايدار كشور مستلزم برنامه ريزي، مديريت و بهره برداري بهينه از منابع در اختيار مي باشد.

يكي از مهمترين زمينه هايي كه با توجه به قابليت هاي تاريخي، فرهنگي و محيطي كشورمان مي تواند در روند توسعه ملي موثر واقع شود صنعت گردشگري است. اين صنعت علاوه بر سودآوري اقتصادي و اشتغالزايي، حفظ هويت و پايداري فرهنگي، اقتصادي و اجتماعي و زيست محيطي را نيز به دنبال دارد.

در جهان امروز كه افراطي گري، جنگ و خشونت رنج مي برد، نيك انديشان جهان بايد دست در دست هم در جهت ايجاد صلح و ثبات و آرامش تلاش كنند.

پيشنهاد راه اندازي «جريان جهاني عليه خشونت و افراطي گري» (WAVE) كه توسط جمهوري اسلامي ايران در اجلاس امسال مجمع عمومي سازمان ملل متحد ارائه شد، مي تواند گامي مثبت در همگرايي براي اين هدف والا باشد.

صنعت گردشگري نيز مي مي تواند به عنوان پل ارتباطي در ارتقاي تعاملات، همزيستي مسالمت آميز و درك متقابل فرهنگ ها و سنت ها و در نهايت نيل انسان ها به آرامش تاثيرگذار باشد.

دطي سال هاي گذشته به دليل برخي ملاحظات و مشكلات، اين صنعت نتوانسته جايگاه خود را آنطور كه شايسته ملت بزرگ ايران است بيابد.

اكنون با توجه به فضاي جديد جامعه و انتخاب گفتمان اعتدال از سوي مردم و زمينه هايي كه براي تعامل سازنده و ارتباط بيشتر با ملت ها فراهم شده است، شايسته خواهد بود برنامه ريزي لازم در جهت گسترش و توسعه امر گردشگري بيش از پيش مورد توجه دست اندركاران اين حوزه قرار گيرد.

در اينجا بر خود فرض مي دانم، ضمن تبريك فرارسيدن روز جهاني جهانگردي و تقدير و سپاس از همه خدمتگزاران عرصه صنعت گردشگري، نسبت به تحقق ابعاد گوناگون توسعه اين صنعت در آينده نزديك اظهار اميدواري نمايم و مجددا بر نقش مهم گردشگري به عنوان يكي از موثرترين ابزارهاي ديپلماسي عمومي در ايجاد ارتباط و تعامل ميان ملت ها و دولت ها، تقارب فرهنگ ها، شناخت اقوام گوناگون از يكديگر، برقراري صلح و دوستي، اعتلاي دانش بشري و ايجاد شور، اميد و نشاط تاكيد مي كنم.

به عنوان نماينده كشوري با قدمت، تاريخ و تمدن هفت هزار ساله كه همواره به نوع دوستي و احترام به حقوق بشر شهره بوده است صميمانه از شما انتظار دارم كه به ترويج و توسعه اين ابزار كارآمد جهت نيل به آن آرمانهاي بلند بيش از پيش اهتمام ورزيد.

در خاتمه، با ابلاغ پيام صلح و دوستي ملت ايران، اعلام مي دارم كه جمهوري اسلامي ايران با پيشينه تمدني درخشان، مشاهير و مفاخر ادبي، علمي و مذهبي، تنوع فرهنگي و قومي كم نظير، اقليم چهار فصل و مردان ميهمان نواز آمادگي خود را براي ميزباني شايسته از گردشگران و علاقمندان ابزار مي دارد. "

اين پيام توسط مهدي حجت قائم مقام سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري  و معاون میراث فرهنگی کشور در همايش قرائت شد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: برچسب‌ها: ايران آماده ميزباني از گردشگران است,
.:: ::.


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © by kushadasinet
This Template By Theme-Designer.Com