دیدنی های هند

تور کوش آداسی
تور کوش آداسی
دیدنی های هند
ن : arezu ت : یک شنبه 4 خرداد 1393 ز : 16:14 | +

 

دیدنی های هند

موزه پرنس ویلز هند

موزه پرنس ویلز هند

 موزه‌ای با شکوه با آثاری شایان توجه از دوران‌های مختلف تاریخ و هنر هند همراه با نمونه‌هایی از حیات وحش و آبزیان هندوستان است. این موزه بین سالهای 1904و 1914بنا گردید که در اثنای جنگ جهانی اول به‌عنوان بیمارستان مورد استفاده قرار گرفت. معماری بنا به سبک گوتیک و از سنگ بازالت ساخته شده‌است. این بنا در میان باغ زیبائی بنا شده است که پس از مسافرت پرنس ولز در 1905به هند بدین نام خوانده شده‌است.

مطالب مرتبط :تور هند 93

چپاتي هند

چپاتي هند

تفرجگاهی در کنار دریا است که,مردم در شبها در این مکان جمع می‌شوند. خانواده‌ها با بچه‌هایشان برای استراحت به آنجا می‌روند. در رو بروی "چپاتی"ودر وسط آب دریا نزدیک به ساحل یک «بُت» 'صنم'بزرگی ساخته‌اند به عرض دومتر و ارتفاع چهار متر. نام این بت بزبان هندی "سمندر کی بگوان"است. یعنی 'خدای دریا'.هندوها بر این اعتقادند که اگر کسی دچار غرق در آب شد این "بُت" او را نجات خواهد داد. فقط همینکه شخص احساس غرق شدن نمود، سه بار این بت را بزبان هندی صدا کند: 'بچاو,بچاو, بچاو',بچاو در زبان هندی به معنای "مرا نجات بده"است. البته قبل از ورود به آب دریا شخصی که موکل این صنم "سمندر کی بگوان"است راهنمایی‌هایی به مردم مخصوصا کودکان می‌نماید.

 

مطالب مرتبط :تور هند 93

 

 

موزه ویکتوریا هند

موزه ویکتوریا هند

 در سال 1862قطعه زمینی به مساحت پانزده هکتار در کولابا جهت احداث باغ ویکتوریا اختصاص داده شد و در نوامبر 1872به روی عمومی مردم گشوده شد. از آن زمان تاکنون هفت هکتار دیگر نیز به این باغها افزوده شده‌است. باغ دارای معماری منحصر به‌فرد و زیبایی می‌باشد که موزه ویکتوریا نیز در آن واقع شده‌است.

 

 

 

مطالب مرتبط :تور هند 93

 

 

 

 

غارهای الفنتا هند

غارهای الفنتا هند

غارهای الفنتا شبکه‌ای است از غارهای کنده کاری شده که در جزیره الفنتا در بندرگاه بمبئی در ده کیلومتری ایالت مهاراشترا قرار دارد .که دارای مجسمه‌های سنگی,متعلق به فرقه هندو,و به شیوا خدای هند مختص داده شده‌است.این غار با فاصله ی زمانی چهل و پنج دقیقه اگر با قایق سفر کنید، در دریای عمان و در جنوب بمبئی واقع شده است. این غار از آثار هنری منحصر به فرد قبیله ی شیوا میباشد.به مجموعه ی غارهای الفنتا ، شهر غار نیز گفته میشود.

 

مطالب مرتبط :تور هند 93

 

 

 

 

 

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: برچسب‌ها: تور هند خرداد 93 , تور هند تیر 93,
.:: ::.


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © by kushadasinet
This Template By Theme-Designer.Com